2011-12-02

Kial hispanoj sentis, ke ili rajtas libere murdi, perforte forpreni, kaj fari neesprimeble kruelajn krimojn? Kial ili ne kunsentis pri la situacio, en kiu indianoj troviĝas? La respondo al tio, miaopinie, rilatas al subiteco de la venko. Hispanoj konsideris la facilecon de la invado kiel provo de pliboneco de eŭropa kulturo kaj kristanismo. La indianoj malvenkis, ĉar ili estis trankvilaj kaj maliniciatemaj sociaj grupoj, kaj ne povis efike reagi, kiam ili defiiĝis. Ili rapide rezignis batali, kaj same facile forĵetis siajn diojn, kaj fariĝis kristanoj. Por eŭropaj invaduloj indianoj havis neniujn rakontojn, kiuj devas rakontiĝi. Efektive ili ne havis skribajn lingvojn, kaj tial ili devis dependi de eŭropanoj por priskribi siajn historiojn kaj kredojn. Tio estas kialo de daŭra ignoro de rajtoj de indianoj en Latinida Ameriko.

(Post ke KOLUMBO venis de Thomas R. Berger. S.Fujinaga tradukis al la japana en 1992, kaj mi tradukis al Esperanto.)

Mi imagas, ke "indianoj" "rapide rezignis batali", ĉar ili ĉirkaŭiĝis de respektindaj personoj, kaj ĉar iliaj kapoj estas plenaj de la personoj, kaj ne konsideris grave batali kontraŭ la malamiko. Kaj ili murdiĝis de la malamiko.

Vivmaniere montri, ke oni repektas iujn, signifas tion, mi supozas.

Antaŭ 80 jaroj japanoj, kiuj estas bonaj edzoj kaj bonaj patroj, estis murdantoj de ĉinoj. Vojo al Nankingo de HONDA Katuiti estas tio, pro kio mi komencis interesiĝi de militoj. Mi neklare komprenas, kiel oni fariĝas "bonaj edzoj kaj bonaj patroj". Sed mi ne scias, kiel povi preventi tion.

Por montri, ke la vivmanieroj de aliaj personoj malbonas, oni bezonas aŭdaci, kvazaŭ oni metus sin sur haktabulo kune. Kaj kritikoj kutime estas kontraŭ ankaŭ la kritikantoj mem, kaj tial probable la rezulto plej bona estas reciproka mortigado, kaj la rezulto plej malbona estas, ke nur oni mortas kaj la aliaj personoj tute ne zorgas.

Tiamaniere uzi la vivon ne estas tio, kion oni prefere faras. Mi ne opinias, ke tio estas tio, kio devas konsideriĝi pli grave ol aliaj.

Mi opinias, ke lerni de respektindaj personoj devas konsideriĝi pli grave, tiel longe kiel oni ĉirkaŭiĝas de ili.

Vivi en situacio, en kiu oni murdiĝas - tio estas miraklo, mi opinias, kaj mi respektas tiajn personojn. Ĝuste tial mi volas ne tro dependi de ili, kaj ne savi ilin laŭ malmodesta maniero, sed vivi kiel ilia amiko kaj vivi kiel murdigato same kiel ili.

Cetere "diskuta tekniko" de TORU HASHIMOTO, kiu ĵus fariĝis estro de urbo Osaka, kaj nun ŝajne popularas, ŝajnas kiel nenio alia ol ĝi de invadantoj, sed tamen interesas.

Analizi diskutan teknikon de TORU HASHIMOTO de TAKESHI NAKJIMA sur Gazeto konstitucia artilkolo la 9a.
http://www.magazine9.jp/hacham/111109/index.php
(japane)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skicka en kommentar 「感想を送る」

Kommentera som: Välj profil … 「感想を書いたら…」

Namn/webbadress 「お名前(あればホームページアドレスも)」( Fortsätt 「続ける」、Redigera 「編集する」)
Anonymt 「匿名」

Publicera 「投稿」
Förhandsgranska 「前もって見る」



Skicka en kommentar =
"Sendi komenton"

Kommentera som: Välj profil … = "Komenti kiel: Elektu profilon …"

Namn/webbadress = "Nomo/Retadreso"
(Fortsätt = "Daŭri"; Redigera = "Redakti")
Anonymt = "Anonime"


Publicera = "Publikigi"
Förhandsgranska = "Antaŭmontri"



ni'o zoi suve'e Skicka en kommentar suve'e du lo du'u benji lo pinka

i zoi suve'e Kommentera som: Välj profil … suve'e du lo du'u pinka fi ma

i zoi suve'e Namn/webbadress suve'e du lo du'u ciska lo cmene ju lo kibypapryjudri
(to zoi suve'e Fortsätt suve'e du lo du'u ranji
i zoi suve'e Redigera suve'e du lo du'u galfi lo ba'o se ciska toi)
i zoi suve'e Anonymt suve'e du lo du'u ciska no cmene

i zoi suve'e Publicera suve'e du lo du'u benji lo pinka
i zoi suve'e Förhandsgranska suve'e du lo du'u pu'o lo nu benji kei catlu lo do pinka noi ba'o se ciska



aya oyo Skicka en kommentar oyotie eyo uyu o emise akuniepenso uyutie

aya oyo Kommentera som: Välj profil … oyotie eyo uyu akuniepenso a anke esisu uyutie

aya oyo Namn/webbadress oyotie eyu uyu asama uyo iwa atemaniankihonialante olioka uyotie uyutie
aya oyo Fortsätt oyotie eyo uyu o entule uyutie
aya oyo Redigera oyotie eyo uyu o esisu onka uyutie
aya oyo Anonymt oyotie eyo uyu lo asama uyutie

aya oyo Publicera oyotie eyo uyu o emito uyutie
aya oyo Förhandsgranska oyotie eyo uyu o ese uniose aniemito uyutie